پایان نامه تاثیر درس پژوهی بر توسعه حرفه ای معلمان ریاضی و رابطه آن با شیوه های فعال تدریس و میزان گرایش معلمان ریاضی به آن

پایان نامه تاثیر درس پژوهی بر توسعه حرفه ای معلمان ریاضی و رابطه آن با شیوه های فعال تدریس و میزان گرایش معلمان ریاضی به آن

پایان نامه تاثیر درس پژوهی بر توسعه حرفه ای معلمان ریاضی و رابطه آن با شیوه های فعال تدریس و میزان گرایش معلمان ریاضی به آن
پایان نامه تاثیر درس پژوهی بر توسعه حرفه ای معلمان ریاضی و رابطه آن با شیوه های فعال تدریس و میزان گرایش معلمان ریاضی به آن
جایگاه شما !

فهرست

عنوان                                                                            صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………….. ۱

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۳

هدف از تعلیم و تربیت و رابطه آن با درس پژوهی…………………………………….. ۵

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………. ۹

عوامل موثر در تدریس………………………………………………………………………….. ۱۳

الگوهای تدریس…………………………………………………………………………………… ۱۶

الگوی  ماشین نگروسازمان نگری…………………………………………………………… ۱۷

وجه تسمیه الگوی سازمان نگر با الگوی شاگرد محور………………………………… ۱۸

انواع تدریس ………………………………………………………………………………………. ۲۰

طرح مساله در پردازش مفاهیم ………………………………………………………………. ۲۲

تعریف مفاهیم کلیدی……………………………………………………………………………. ۲۳

دیدگاه ها…………………………………………………………………………………………….. ۲۴

نتایج پژوهش ……………………………………………………………………………………… ۲۶

پیشنهاد ………………………………………………………………………………………………. ۲۸

روش حل مساله ………………………………………………………………………………….. ۳۱

روش اجرا…………………………………………………………………………………………… ۳۱

روش های گروه های همیار…………………………………………………………………… ۳۲

مراحل و روش پژوهش ……………………………………………………………………….. ۳۳

مدل پنج سطحی گاسکی……………………………………………………………………….. ۳۵

اعمال معلمی……………………………………………………………………………………….. ۳۸

منابع ………………………………………………………………………………………………….. ۴۰

چکیده:

پژوهش های بین المللی اخیر در زمینه توسعه حرفه ای معلمان روشنگر، جهت گیریهای متفاوتی از اقدامات معمول در این حوزه است. این پژوهش ها بیشتر بر مدرسه و کلاس درس استوار است و می کوشد معلمان را بیش از پیش در تصمیم گیری های مربوط به شیوه های بهبود کیفیت آموزشی مدارک مشارکت دهد. این آموزش به معلمان کمک می کند تا به هنگام کسب صلاحیت های حرفه ای در حین کار به بازسازی فکری خویش و دانش آموزان در فرآیندهای یاددهی- یادگیری توجه جدی مبذول دارند.

مقاله حاضر به بررسی آثار استفاده از درس پژوهی – به عنوان نمونه ای از پژوهش مشارکتی در کلاس درس- بر توسعه حرفه ای معلمان ریاضی می پردازد.

در این مقاله ابتدا به بررسی ویژگی های برنامه توسعه حرفه ای مطلوب از دیدگاه آموزش گران ریاضی پرداخته می شود سپس درس پژوهی، که یک ایده ژاپنی برای توسعه حرفه ای معلمان می باشد جهت بررسی به عنوان یک الگوی موثر در توسعه حرفه ای معلمان ارائه می گردد و در پایان مشکلات و موانع به کارگیری این ایده در سیستم آموزشی فعلی ایران بررسی می شود.

داده های این مقاله به شیوه پژوهش مشارکتی با مشارکت دو گروه پنج و ده نفری از معلمان ریاضی ناحیه دو کرمان در دوره راهنمایی تحصیلی جمع آوری شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه، مشاهده مشارکتی، یادداشت ها و نظرات ناظران بیرونی، مصاحبه با معلمان و دانش آموزان، ضبط صدا، فیلم و عکس جمع آوری شدند و از طریق کدگذاری به شیوه مقوله بندی، تجریه و تحلیل گردیدند.

نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که درس پژوهی می تواند به عنوان الگویی مطلوب در توسعه حرفه ای معلمان طرح گردد گرچه استفاده از درس پژوهی با مشکلات و موانع اجرایی مواجه است اما برای هر یک از آنها راه حل هایی را می توان ذکر کرد.

مقدمه:

 به نام او که عالم را براساس «حساب» و «هندسه» آفرید. آری به نام او که همه چیز دنیا را براساس حساب دشوار استوار کرد و برپایه هندسه نظم بخشید.

جریان اندیشه های زلال، سرزمین ما فکر ما را آبیاری و سرسبز می کند پس چه نیک است سرگذرگاه جریان اندیشه های خویش بنشینیم و از زاویه بالا آن را تماشا کنیم واگر دو ضلع زندگی «امید» و «عمل» باشد زاویه زندگی به لطف خدا همواره « منفرجه» است.

بدان که “امید” را باید به منزله مرکزی دانست که کلیه امور بشری مانند دایره پیرامون آن می چرخد و”عمل” همان تلاش های مثبت است که او را به مقصد می رساند.

اگر”حساب عمرمان ” را داشته باشیم، “آدم حسابی” می شویم. بنابراین از حساب امور زندگی خود غافل نشویم؛ چرا که ذات حق دائم به کار حساب مشغول است.

اگر چه منطق ضامن سلامت کار یک ریاضیدان است، ولی منبع تغذیه او نیست.نان روزانه او را مسائل مهم تری که موجب پیشرفت او می شوند، تامین می کنند.

چه زیباست در رفتار با دیگران خوبی ها را جمع، بدی ها را تفریق، شادی ها را ضرب و غم ها را تقسیم نموده از نفرت ها جذر بگیریم و محبت ها را به توان برسانیم.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 42 صفحه قابل ویرایش می باشد


برچسب های مفید : , ,

موضوع : علوم تربیتی,
چهارشنبه 27 آذر 1392

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 904
    کل نظرات : 22
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 13
    تعداد اعضا : 2
  • کاربران آنلاین
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 167
    بازديد ديروز : 46
    بازديد کننده امروز : 89
    بازديد کننده ديروز : 30
    گوگل امروز : 0
    گوگل ديروز: 0
    بازديد هفته : 269
    بازديد ماه : 571
    بازديد سال : 17,148
    بازديد کلي : 152,305
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 3.142.200.26
    مرورگر : Safari 5.1
    سيستم عامل :

جدید ترین ها

محبوب ترین ها

با عضویت در خبرنامه موبایل اسکای آخرین مطالب سایت را براحتی در ایمیلتان دریافت نمایید