روش تحقیق - 3

روش تحقیق - 3

روش تحقیق - 3
روش تحقیق - 3
جایگاه شما !

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                          صفحه

فصل اول :

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………. ۴

هدف از تحقیق و اهمیت مساله ……………………………………………………………………….. ۱۱

فرضیه تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. ۱۳

متغیرهای پژوهش………………………………………………………………………………………….. ۱۳

فصل دوم : ادبیات پیشینه در تحقیق

اضطراب و فشار روانی……………………………………………………………………………………. ۱۷

اجزای اضطراب……………………………………………………………………………………………… ۱۸

انواع اضطراب………………………………………………………………………………………………… ۲۱

اندازه‌گیری اضطراب………………………………………………………………………………………. ۲۴

اضطراب امتحان……………………………………………………………………………………………… ۲۵

رویکردهای درمانی اضطراب (رفتار درمانی ، درمان شناختی – رفتاری) ……………….. ۲۹

بحران اضطراب در نوجوانی…………………………………………………………………………….. ۳۱

دیدگاههای نظری دربارة روانشناختی اضطراب…………………………………………………… ۳۲

نظریه‌های اضطراب………………………………………………………………………………………… ۴۵

کنار آمدن با اضطراب……………………………………………………………………………………… ۴۹

مکانیسم‌های دفاعی………………………………………………………………………………………… ۵۱

اضطراب طبیعی و اضطراب بیمارگونه……………………………………………………………….. ۵۳

اضطراب و یادگیری………………………………………………………………………………………… ۵۷

علتهای رایج اضطراب…………………………………………………………………………………….. ۵۹

آشوب و اضطراب نوجوانی (Adolescent Turmoil) …………………………………………………. 61

نظریه‌های روانکاوی ، رفتار ، وجودی و زیست شناختی درباره اضطراب اجتماعی  ۶۲

عنوان                                                                                                                          صفحه

فصل سوم : طرح تحقیق

جامعه مورد تحقیق…………………………………………………………………………………………. ۶۸

روش نمونه‌گیری ………………………………………………………………………………………….. ۶۸

ابزار تحقیق …………………………………………………………………………………………………… ۶۸

روش نمره‌گذاری ………………………………………………………………………………………….. ۶۹

فصل چهارم :

ارائه داده ها ………………………………………………………………………………………………….. ۷۱

محاسبات آماری ……………………………………………………………………………………………. ۷۳

فصل پنجم :

خلاصه ونتیجه‌گیری……………………………………………………………………………………….. ۷۷

محدودیتها و پیشنهادات تحقیقی ……………………………………………………………………… ۷۷

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………. ۷۹

پیوست…………………………………………………………………………………………………………. ۸۱

مقدمه

اضطراب اجتماعی اضطرابی است که خصوصاً هنگام برخوردهای اجتماعی متقابل افراد با یکدیگر بوجود می‌آید افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند با افزایش مسائل روانی، ناتوانی در تمرکز حواس و حالتهای عصبی روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعی به منبع ناراحتی خود که برخوردهای اجتماعی است که اکنون یا بزودی با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند.

اگر چه هر کسی گاهی حداقل کمی از مصاحبه‌ای که قرار است در آن شرکت کند دچار حالت عصبی می‌شود. در واقع یعنی هر یک از ما در اضطراب اجتماعی قرار می‌گیریم ، اضطراب اجتماعی مانند خیلی از مسائلی است که روانشناسان و محققین ارتباطات در آن به تحقیق مشغول هستند.

اسامی که به این نظریه‌ها داده می‌شود عبارتند از :

خجالتی بودن، اضطراب زمانی ، اضطراب ارتباطی، کم‌گویی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران.

اگر چه برخی از روانشناسان بین اضطراب اجتماعی و نظریه‌های فوق تفاوتی قایل هستند. اما بیشتر محققین امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعی را با خجالت‌زدگی هم معنی بکار می‌برند. نظریه‌های اضطراب زمانی، وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران اغلب به عنوان نمونه های خاص برای نظریه اضطراب اجتماعی عنوان می‌شود. علاوه بر این بررسیهای آماری نشان می‌دهد بین اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی و دیگر نظریه‌ها ارتباط همبستگی وجود دارد. بنابراین ما اصطلاح اضطراب اجتماعی و خجالت‌زدگی را می‌توانیم در این مقاله بجای همدیگربکار ببریم.

به هر حال باید توجه داشت که اضطراب اجتماعی را نباید با درونگرایی همانند دانست. در حالیکه درونگراها اغلب بجای حضور در اجتماع با خودشان تنها هستند. بیشتر اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی هستند از خجالت‌زدگی متنفر‌اند.

تقریباً دو سوم این اشخاص در یک تحقیق ، خجالتی بودن خود را یک مشکل واقعی بیان نمودند و یک چهارم این افراد تمایل خود را برای یافتن راه‌حل این مشکل بیان نمودند.

 


دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 89

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

فصل اول

۱-۱:مقدمه………………………………………………………………………………

۱-۲: موضوع پژوهش……………………………………………………………………….

۱-۳: هدف پژوهش……………………………………………………………………………

۱-۴:فایده واهمیت پژوهش…………………………………………………………………………………

۱-۵: فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………

۱-۶:تعریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………….

فصل دوم:

پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………….

الف:مبانی نظری……………………………………………………………………………………..

ب:تحقیقات انجام شده………………………………………………………………………………………….

فصل سوم:

۳-۱: مقدمه………………………………………………………………………………………..

۳-۲:جامع آماری………………………………………………………………………….

۳-۳: نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………….

۳-۴:ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………….

۳-۵:روش آماری…………………………………………………………………………………

فصل چهارم:

تحلیل داده ها……………………………………………………………………………..

فصل پنجم:

۵-۱: بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………….

۵-۲:محدودیت های تحقیق…………………………………………………………….

۵-۳:پیشنهادات تحقیق…………………………………………………………………………….

۵-۴: خلاصه تحقیق………………………………………………………………………………….

منابع:

پیوست:……………………………………………………………………………..

آزمون شخصیتی چندوجهی مینه سوتا(MMPI)…………………………………………


چکیده تحقیق:

در این تحقیق به بررسی ویژگی های شخصیتی زنان سردمزاج وعادی با آزمونMMPI پرداخته شد و پس از اینکه دو گروه ۸۵ نفری نمونه های تحقیق، زنان سردمزاج و زنان عادی گزینش شدند آزمون MMPI مورد اندازه گیری قرارگرفت. در نهایت پس از محاسبه شاخص های آماری، از آزمون t استودنت گروههای مستقل استفاده به عمل آمد و به آزمون ۸فرضیه تحقیق مبادرت ورزیده شد. با توجه به فرآیند آزمون فرضیه مشخص گردید که همه فرضیه های تحقیق رد و فرضیه های صفر تحقیق تایید گردیدند.

۱-۱:مقدمه

بی تردید میتوان گفت یکی از رایج ترین مفاهیم روان شناسی در میان همگان شخصیت است. چنانکه با اندکی توجه در صحبت های روزمره متوجه فراوانی کاربرد این مفهوم می شویم. کاربردهایی که براساس معانی وتعابیر مختلف قرار دارند گاه دلالت بر صفات و ویژگی های بارز افراد اعم از مثبت معمولی و منفی می نمانید و گاه نشاندهنده مقام و مهارت های اجتماعی هستند.

کاربرد دیگر واژه شخصیت زمانی است که توانش های فرد برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران مورد نظر است.موارد ذکر شده غالبا قضاوت های سطحی و محدود در مورد افراد را بدنبال دارند.اما نظر خبرگان این زمینه یعنی روان شناسان چیز دیگریست.

در تعاریفی که از شخصیت شده تنوع و اختلاف بسیاری به چشم می خورد که ناشی از نظریه های گوناگونی است که نظریه پردازان درباره چگونگی تشکیل و تحول شخصیت و مفاهیم انگیزشی رفتار آدمی دارند(جمالفر،۱۳۷۳ص۱۲۱)

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 142

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                    صفحه

 

چکیده………………………………………………………………………………………………… ۲

کلمات کلیدی………………………………………………………………………………………. ۲

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۳

طرحهای تجربی مقدماتی………………………………………………………………………. ۴

۱-طرح آزمون نهایی و یک گروه آزمودنی……………………………………………….. ۴

طرح آزمون نهایی و یک گروه آزمودنی. ………………………………………………….  ۴

ویژگیهای طرح آزمون نهایی و یک گروه آزمودنی. …………………………………..  ۵

۲-طرح آزمون مقدماتی و نهایی و یک گروه آزمودنی. ………………………………  ۶

ویژگیهای طرح آزمون مقدماتی و نهایی و یک گروه آزمودنی. ……………………  ۷

۳-طرح آزمون نهایی گروه شاهد. …………………………………………………………..  ۸

طرح آزمون نهایی و گروه شاهد. …………………………………………………………….  ۸

ویژگیهای طرح آزمون نهایی و گروه شاهد. ……………………………………………..  ۹

طرحهای تجربی حقیقی. ……………………………………………………………………….  ۹

۱-طرح آزمون مقدماتی و نهائی با گروه شاهد. …………………………………………  ۱۰

طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد و استفاده از گزینش تصادفی. …….  ۱۰

ویژگیهای طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد. ………………………………  ۱۱

و استفاده از گزینش تصادفی. ………………………………………………………………… ۱۱

۲-طرح آزمون نهایی با گروه شاهد و استفاده از گزینش تصادفی. ………………..  ۱۲

طرح آزمون نهایی با گروه شاهد و استفاده از گزینش تصادفی. ……………………  ۱۳

ویژگیهای طرح آزمون نهایی با گروه شاهد و استفاده از گزینش آزمودنی. …….  ۱۴

۳-طرح چهار گروه سالمون با استفاده از گزینش تصادفی. ………………………….  ۱۵

طرح چهار گروه سالمون با استفاده از گزینش تصادفی. ………………………………  ۱۶

ویژگی طرح چهار گروه سالمون با استفاده از گزینش تصادفی. ……………………  ۲۰

۱-طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد. …………………………………………  ۲۲

و بدون استفاده از گزینش تصادفی. …………………………………………………………  ۲۲

طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد و بدون استفاده از گزینش تصادفی. …….  ۲۳

ویژگیهای طرح آزمون مقدماتی و نهایی با گروه شاهد. ………………………………  ۲۵

و بدون استفاده از گزینش تصادفی. …………………………………………………………  ۲۵

۲-طرح چند آزمون مقدماتی و نهایی منظم زمانی و یک گروه آزمودنی. ………  ۲۷

طرح چند آزمون مقدماتی و نهایی منظم زمانی و یک گروه آزمودنی. …………..  ۲۷

ویژگیهای طرح چند آزمون مقدماتی و نهایی منظم زمانی و یک گروه آزمودنی. ۲۸

۳-طرح چند آزمون مقدماتی و نهائی منظم زمانی با گروه شاهد. …………………  ۲۹

طرح آزمون مقدماتی و نهایی منظم زمانی با گروه شاهد. ……………………………  ۳۰

((انواع طرح های تحقیق تجربی)) …………………………………………………………..  ۳۲

چکیده: ……………………………………………………………………………………………….  ۳۲

کلمات کلیدی: …………………………………………………………………………………….  ۳۲


مقدمه

انتخاب و گزینش یک طرح ویژه، به نوع هدفهای تحقیق، نوع متغیرهایی که باید مورد دستکاری قرار بگیرند و به نوع شرایط و محدودیت هایی بستگی دارد که تحقیق باید در آن صورت پذیرد. به عبارت دیگر، انتخاب طرح تحقیقی، به مسائلی از قبیل: چگونگی گزینش آزمودنی ها برای گروههای تجربی و شاهد، چگونگی دستکاری متغیرهای بازیگر در موقعیت پژوهشی، چگونگی کنترل متغیرهای نامربوط و ناخواسته در موقعیت و چگونگی نوع تجزیه و تحلیل آماری که برای تعبیر و تفسیر روابط بین متغیرهای موجود در شرایط تجربی مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد.

در این تحقیق برای هر یک از انواع تحقیقات تجربی (مقدماتی، حقیقی، نیمه تجربی) سه طرح مورد بررسی قرار می گیرد و برای توصیف بهتر آنها از نشانه هایی نیز استفاده شده است که ذیلاً این نشانه ها را توضیح می دهیم:

X= نشانه ای برای وجود متغیر مستقل در تجربه است، نظیر روش ویژه ای از آموزش زبان فارسی (هنگامی که چند متغیر مستقل در تجربه وجود دارد، به Xها اندیسهایی عددی مانند  و غیره داده می شود.)

(-)= نشانه ای برای عدم وجود متغیر مستقل یا عدم اجرای آزمون در تجربه است. به عبارت دیگر، خط تیره به جای هر عاملی که قرار بگیرد نمایانگر عدم حضور آن عامل در موقعیت تحقیق است.

T=نشانه ای برای استفاده از وسیله ای از سنجش و اندازه گیری که گاهی ممکن است به عنوان آزمونهای مقدماتی یا نهایی به کار رود، که در آن حالت اگر در طرح، سمت چپ متغیر مستقل قرار گیرد نماینده آزمون مقدماتی و اگر در سمت راست باشد نماینده آزمون نهایی است. (اگر در یک طرح، چند آزمون، چه مقدماتی و چه نهایی به کار رود به T ها اندیسهایی عددی مانند  و غیره داده می شود.)

R= نشانه ای برای وجود گزینش تصادفی آزمودنی ها و تقسیم تصادفی آنان به گروههای تجربی و شاهد است. اگر در طرحی از طرحهای تحقیقی، این نشانه وجود نداشته باشد. این بدان معنی است که طرح مذکور از روش گزینش و تقسیم تصادفی آزمودنی ها بهره نگرفته است.

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 32

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………………………………………………………….. الف

فصل اول………………………………………………………………………………………………………. ۱

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مساله …………………………………………………………………………………………………… ۶

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………. ۸

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۱۱

تعریف اصطلاحات …………………………………………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم،پیشینه ، تحقیق……………………………………………………………………………. ۱۴

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. ۱۵

دیدگاههایی درباره شخصیت……………………………………………………………………… ۱۶

شخصیت از نظر فروم………………………………………………………………………………… ۱۶

شخصیت از نظر یونگر……………………………………………………………………………….. ۱۷

شخصیت از نظر ماری……………………………………………………………………………….. ۱۷

نگرش فرانکل به شخصیت………………………………………………………………………….. ۱۸

نگرش مزلو به شخصیت…………………………………………………………………………….. ۱۸

چشم اندازی به رشد شخصیت ………………………………………………………………….. ۱۸

دیدگاههایی در باره رشد شخصیت ………………………………………………………….. ۱۹

رشد شخصیت از نظر یونگر………………………………………………………………………. ۱۹

رشد شخصیت از نظر ماری………………………………………………………………………. ۲۰

عوامل موثر بر رشد شخصیت……………………………………………………………………. ۲۰

نظریه های نسخ شناسی شخصیت…………………………………………………………….. ۲۱

نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت…………………………………………………………….. ۲۳

نظریه کاتل………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

نظریه انسان گرایی در شخصیت………………………………………………………………… ۲۵

نظریه های شناختی شخصیت…………………………………………………………………….. ۲۶

ماهیت شخصیت ………………………………………………………………………………………… ۲۷

سنجش شخصیت……………………………………………………………………………………….. ۲۸

مسائل اساسی در سنجش شخصیت………………………………………………………….. ۲۸

اعتبار………………………………………………………………………………………………………….. ۲۹

مهار …………………………………………………………………………………………………………… ۲۹

میل به مهار…………………………………………………………………………………………………. ۳۰

توهم مهار…………………………………………………………………………………………………… ۳۱

پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار………………………………………………………………….. ۳۲

تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار ………………………………………………………… ۳۳

واکنش در برابر از دست دادن مهار…………………………………………………………… ۳۵

جایگاه مهار………………………………………………………………………………………………… ۳۵

جایگاه مهار درونی – بیرونی ……………………………………………………………………. ۳۷

طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر……………………………………………………………….. ۴۰

جایگاه مهار درونی و بیرونی از نظر واینر………………………………………………… ۴۲

نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………………………… ۴۳

توان رفتاری ………………………………………………………………………………………………. ۴۳

انتظار………………………………………………………………………………………………………….. ۴۴

ارزش تقویت………………………………………………………………………………………………. ۴۴

موقعیت روان شناختی ………………………………………………………………………………. ۴۵

آزادی حرکت………………………………………………………………………………………………. ۴۵

روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود……………………………………………………. ۴۶

انگیزش رفتار از نظر راتر………………………………………………………………………….. ۴۸

انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار…………………………………………………….. ۴۹

نظریه اسناد………………………………………………………………………………………………… ۵۳

اسنادهای بعد از موفقیت و شکست……………………………………………………………. ۵۳

تغییر دادن اسنادها برای بهبود عملکرد……………………………………………………… ۵۵

دیدهای بازده تحصیلی بر اسناد………………………………………………………………… ۵۶

زمینه های کاربردی آزمونها……………………………………………………………………… ۵۸

زمینه تحصیلی …………………………………………………………………………………………… ۵۹

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۶۲

خلاصه ………………………………………………………………………………………………………. ۶۳

منابع ………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵

 

مقدمه:

روان شناسی شخصیت حوزه بسیار گسترده ای است، زیرا شخصیت، خود موضوعی است پیچیده و دارای ابعاد و جنبه های گوناگون، برای شناخت شخصیت انسان از دیر باز کوششهای فراوانی به عمل آمده که برخی آنها غیر علمی، خرافاتی، و معدودی دیگر علمی و معتبر است.

شخصیت معادل انگلیسی personality وpersonalite فرامنه است و هر دو اقتباس از persono است. درک لزوم مطالعه روانشاسی شخصیت چندان دشوار نیست.

شناخت شخصیت، ویژگیها، چگونگی شکل گیری شخصیت، عوامل موثر در ایجاد شخصیت و مسائلی از این قبیل، ازیک جنبه، ارضا حس کنجکاوی، و مایل به حقیقت جوئی را در انسان دنبال می کند، زیرا این ناخت نوعی خود شناسی است. از سوی دیگر این شناخت و اطلاعات به شخص امکان می دهد که در ارتباط متقابل با دیگران موضع گیریهای مناسب و آگاهانه داشته باشد. مطالعه شخصیت هم از جنبه های ارضای برحس کنجکاوی و هم از نظر روابط اجتماعی دارای اهیمت است.

شخصیت در روانشناسی به مجموعه ویژگیهای جسمی و روانی، و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می کند اطلاق می شود.(کریمی،۱۳۷۵)

گروهی از صاحب نظران، نظریه نسبت دادن معتقدند، که افراد موفقیتها و شکستهای خود را یا به عوامل خصی نسبت می دهند، یا به عوامل محیطی و از این رو این دو عامل مهم یکی درونی و دیگری را بیرونی شناسائی کرده اند و به نظریه جایگاه مهار شهرت دارد.

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 70

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

 

عنوان                                                        صفحه

چکیده تحقیق                                                  ۱

 

فصل یکم

مقدمه                                                            ۲

بیان مساله پژوهش                                           ۲

اهمیت و ضرورت مساله                                    ۳

ا هدف ویژه پژوهش                                         ۴

سوالات یا فرضیه                                                              ۵

فرضیه                                                                              ۵

تعریف متغیرها                                                                   ۶  

تعریف عملیاتی                                                                  ۹

 

فصل دوم

جامعه آماری                                                                     ۹

نمونه تحقیق                                                                   ۱۰

نوع تحقیق                                                                    ۱۰

روش نمونه گیری                                                           ۱۰

ابزار اندازه گیری                                                             ۱۰

طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل                                   ۱۱ 

 

فصل سوم

یافته های پژوهشی                                                             ۱۱

مقدمه                                                                                ۱۲

جامعه آماری معلمین مشهد                                                 ۱۲

جدول سوالات پرسشنامه                                                   ۱۳

جدول آماری یک                                                                 ۱۵

جدول آماری دوم                                                               ۱۶

جدول آماری سوم                                                               ۱۸

جدول آماری چهارم                                                            ۱۹

جدول آماری پنجم                                                               ۲۰

جدول آماری ششم                                                                ۲۱

جدول آماری هفتم                                            ۲۱

جدول آماری هشتم                                                                 ۲۲                                                                     

جدول آماری نهم                                                                     ۲۳

جدول آماری دهم                                                                     ۲۴

جدول آماری یازدهم                                                                 ۲۵

جدول آماری دوازدهم                                                             ۲۶

جدول آماری سیزدهم                                                              ۲۷

جدول آماری چهاردهم                                                             ۲۸

جدول آماری پانزدهم                                                             ۲۹

جدول آماری شانزدهم                                                          ۳۰

جدول آماری هفدهم                                                               ۳۱

جدول آماری هیجدهم                                                            ۳۲

جدول آماری نوزدهم                                                            ۳۳

جدول آماری بیستم                                                              ۳۴

 

فصل چهارم

بیان مسئله پژوهش                                                             ۳۵

تجزیه و تحلیل داده ها                                                          ۳۹

محدودیت پژوهش                                                                ۳۹

پیشنهاد و کاربردهای پژوهشی                                             ۴۰


چکیده تحقیق :

بالا بودن جمعیت جوان کشور این واقعیت مهم  را  گوشزد می کند که برای فراهم آوردن اثری مناسب جهت رشد این گروه سنی در همه جهات زندگی همه ما مسئول و معتقدیم . بنابراین لازم است والدین ، معلمان ، استادان ، مدیران نهادهای آموزشی و پرورشی و بطور کلی همه مسئولان کشور مهمترین و اساسی ترین وظایف خود را پیرامون رفع نیازهای ضروری و آینده این قشر عظیم متمرکز سازند روشن است که اگر حرکات تفکرات و تصمیمات بسیار متفاوت نوجوانان و جوانان امروز در مسیر و جایگاه منطقی خود قرار نگیرند ممکن است این امر عواقب و عوارض وخیمی را به دنبال داشته باشد مقابله با ناهنجاری های رفتاری دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است دانش آموزان که گرفتار نارسایی اخلاقی و رفتاری هستند به کمک و یاری نیاز دارند لذا بایستی ریشه های این نارسائیها شناسایی شده و راههای کاهش و نهایتا درمان آنها مشخص گردد .

 پرخاشگری که به صورت رفتارهای پرخاشگرانه مشخص می شود ناشی از محرومیتها و کمبودهای فرد می باشد محیط و افرادی که فرد با آنها در ارتباط است نقش موثری در این فرآیند دارند هدف از این پژوهش شناخت عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی و غیر روشهای مناسب جهت تعدیل این رفتار می باشد .

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 45

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                          صفحه

چکیده  ………………………………………………………………..  ۱

فصل اول : طرح تحقیق                  

۱-۱ مقدمه ……………………………………………………………    ۳

۲-۱ موضوع تحقیق ……………………………………………….     ۳

۳-۱ بیان مساله……………………………………………………    ۴

۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………….     ۴

۵-۱ اهداف تحقیق ………………………………………………….     ۵

۶-۱ محدود زمانی و مکانی تحقیق……………………………….       ۵

۷-۱پیشینه تحقیق………………………………………………….     ۵

۱-۷-۱ تحقیقات داخلی …………………………………………….     ۵

۲-۷-۱تحقیقات خارجی ………………………………………………     ۸

۳-۷-۱ جمع بندی نتایج تحقیقات ……………………………………….     ۱۰

۸-۱ تعاریف مربوط به هویت……………………………………………….     ۱۱

۹-۱ موانع و تنگناهای تحقیق ……………………………………………..      ۱۴

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری …………………………………………..     ۱۶

۱-۲ مقدمه ……………………………………………………………………….    ۱۷

۲-۲ مباحث نظری ……………………………………………………     ۱۷

۱-۲-۲ دورکیم …………………………………………………………….    ۱۷

۲-۲-۲ پارسونز …………………………………………………………………   ۱۸

۳-۲-۲ ماکس وبر …………………………………………………………..۲۰

۴-۲-۲ کنش متقابل نمادی………………………………………………. ۲۲

۵-۲-۲ کولی …………………………………………………………..   ۲۳

۶-۲-۲ مید …………………………………………………..  ۲۴

۷-۲-۲ گافمن………………………………………………   ۲۶

۸-۲-۲ نظریه هویت (بورک) …………………………….    ۲۷

عنوان                                                                                                          صفحه

۳-۲ چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق ……………………………..       ۳۰

۴-۲ پرسشهای تحقیق ………………………………………….      ۳۱

۵-۲ فرضیات تحقیق …………………………………………………….      ۳۱

۶-۲ الگوی نظری و تحلیلی تحقیق………………………………………..     ۳۲

فصل سوم : روش تحقیق ……………………………………………..      ۳۴

۱-۳ مقدمه ………………………………………………………………. ۳۵

۲-۳ نوع تحقیق………………………………………………………۳۵

۳-۳ تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق……………………….. ۳۵

۱-۳-۳ تعریف نظری متغیرهای تحقیق ……………………………………….        ۳۵

۲-۳-۳ تعریف عملی متغیرهای تحقیق……………………………………       ۳۸

۴-۳ متغیرهای مستقل و وابسته ………………………………………..      ۴۲

۵-۳ شاخص سازی متغیر های تحقیق ………………………………..      ۴۳

۱-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای مستقل ………………………………      ۴۳

۲-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای وابسته …………………………………. ۴۵

۶-۳ قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) ………………………………  ۴۶

۷-۳ اعتبار تحقیق …………………………………………………    ۴۷

۸-۳ جامعه آماری……………………………………………………… ۴۷

۹-۳ تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری……………………………..       ۴۸

۱-۹-۳ تعیین حجم نمونه ……………………………………………….۴۸

۲-۹-۳ شیوه نمونه گیری ……………………………………..۴۹

۱۰-۳ واحد تحلیل…………………………………….۵۰

۱۱-۳ تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات …………….  ۵۰

۱۲-۳ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………….      ۵۰

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق………………. ۵۱

۱-۴ مقدمه……………………………………    ۵۲

۲-۴ توصیف دستاوردهای تحقیق …………۵۲

۱-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس ……….۵۲

عنوان                                                                                                          صفحه

۲-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ……..  ۵۳

۳-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی……..۵۳

۴-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر………. ۵۴

۵-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر………..۵۴

۶-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده……….. ۵۵

۷-۲-۴ بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ……….       ۵۷

۸-۲-۴ بررسی میزان تایید دیگران ……………………………..     ۵۸

۹-۲-۴ بررسی میزان درونی کردن ارزشها ………………….       ۵۹

۱۰-۲-۴ بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی …………….         ۶۰

۱۱-۲-۴ بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان ………………..      ۶۱

۱۲-۲-۴ بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان …………….        ۶۲

۱۳-۲-۴ بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان ……………………        ۶۳

۱۴-۲-۴ بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان ………………………      ۶۴

۱۵-۲-۴ بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان ………………….       ۶۵

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق………………………..     ۶۶

۱-۵ مقدمه………………………………..    ۶۷

۲-۵ آزمون فرضیات……………………….     ۶۷

۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان ………… ۶۷

۱-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان ……….. ۶۸

۲-۱-۲-۵آزمون فرضیه ۲/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان…….  ۶۸

۳-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان …..   ۶۹

۲-۲-۵آزمون فرضیه ۲ : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی اجتماعی» و« هویت اجتماعی»…. ۶۹

۱-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» …. ۷۰

۲-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» … ۷۰

۳-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» …..۷۱

۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» ……۷۱

۱-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ….. ۷۱

عنوان                                                                                                           صفحه

۲-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»….. ۷۲

۳-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»…………  ۷۲

۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»……………. ۷۳

۱-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۴: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» ……………… ۷۳

۲-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ……………….. ۷۴

۳-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ………………… ۷۴

۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» …………۷۴

۱-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» ………..۷۵

۲-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۵: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» ……….۷۵

۳-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» …………..۷۶

۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۶ : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»…… ۷۶

۱-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۶: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»…… ۷۷

۲-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»..۷۷

۳-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»….. ۷۸

۳-۵ تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) ………. ۷۸

۱-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت دینی …………… ۷۸

۲-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی ………..۸۰

۳-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت ملی………………۸۲

۴-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی…………..۸۴

۴-۵  تحلیل مسیر……………………..۸۶

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها ……….۹۲

۱-۶ خلاصه تحقیق …………………۹۳

۲-۶ جمع بندی و نتیجه گیری ………. ۹۴

۳-۶ پیشنهادها………………….۹۹

فهرست منابع و ماخذ …………۱۰۲

پیوست

                                             فهرست جداول

عنوان                                         صفحه

جدول۱-۳    میزان آلفای کرانباخ ………. ۴۷

جدول ۲-۳   میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،

رشته و پایه تحصیلی…………………. ۴۸

جدول ۳-۳  توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس…….۴۹

جدول ۴-۳  توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی…………..۵۰

جدول ۱-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ………………………….۵۲

جدول ۲-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی …………………۵۳

جدول ۳-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی……………….. ۵۳

جدول ۴-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر………………….. ۵۴

جدول ۵-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر……………………. ۵۵

جدول ۶-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده…………………۵۶

جدول ۷-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود……………..۵۷

جدول ۸-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن………………..۵۸

جدول ۹-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها ……………… ۵۹

جدول۱۰-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی……………. ۶۰

جدول۱۱-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی……۶۱

جدول۱۲-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی………………………۶۲

جدول۱۳-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی………………. ۶۳

جدول ۱۴-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی……………………. ۶۴

جدول۱۵-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی…………………۶۵

جدول ۱-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس…………….. ۶۷

جدول ۲-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس ………… ۶۸

جدول ۳-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس……. ۶۸

جدول ۴-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس…..۶۹

جدول ۵-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی….. ۶۹

جدول ۶-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی……. ۷۰

عنوان                                                       صفحه

جدول ۷-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی….۷۰

جدول ۸-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی…….۷۱

جدول ۹-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی……..۷۱

جدول ۱۰-۵   همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی…..۷۲

جدول ۱۱-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی…..۷۲

جدول ۱۲-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی….. ۷۳

جدول ۱۳-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی….۷۳

جدول ۱۴-۵ همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی…….۷۳

جدول ۱۵-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی…… ۷۴

جدول ۱۶-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی…. ۷۴

جدول ۱۷-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی………  ۷۵

جدول ۱۸-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی …. ۷۵

جدول ۱۹-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی……  ۷۶

جدول ۲۰-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی……………..  ۷۶

جدول ۲۱-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی………..۷۷

جدول ۲۲-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی………………  ۷۷

جدول ۲۳-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی……………………..۷۸

جدول ۲۴-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی……………………….. ۷۸

جدول ۲۵-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی..         ۷۹

جدول ۲۶-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم……..۷۹

جدول ۲۷-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم………………. ۸۰

جدول ۲۸-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی

هویت خانوادگی ………………………………………….. ۸۱

جدول ۲۹-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم…. ۸۱

جدول ۳۰-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم………. ۸۲

جدول ۳۱-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی… ۸۳

   عنوان                                                                                                                صفحه

جدول ۳۲-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم….۸۳

جدول ۳۳-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم………………….. ۸۴

جدول ۳۴-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی

 هویت اجتماعی……………………………………………………….. ۸۵

جدول ۳۵-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم……..  ۸۵

جدول ۳۶-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم………………………….  ۸۶

جدول ۳۷-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی……………….. ۸۸

جدول ۳۸-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی……………. ۸۹

جدول ۳۹-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی……………….۹۰

جدول ۴۰-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی……… ۹۱

                        فهرست اشکال

شکل ۱-۲ مدل نظام کنترل فرایند هویت ………………… ۲۸

شکل ۲-۲ الگوی  نظری و تحلیلی تحقیق ………………….. ۳۳

                              فهرست نمودارها

نمودار ۱-۲ رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) ………….۲۰

نمودار ۱-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود…………….. ۵۷

نمودار ۲-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن……………….. ۵۸

 نمودار ۳-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها……………….. ۵۹

نمودار ۴-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گووهی…………… ۶۰

نمودار ۵-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی……………..  ۶۱

نمودار ۶-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی………………………  ۶۲

نمودار ۷-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی…………………..۶۳

نمودار ۸-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی……………………………  ۶۴

نمودار ۹-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی……………………   ۶۵

نمودار۱-۵ تحلیل مسیر هویت……………………………………………….  ۸۷

 

چکیده

این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .

این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور (۱۵۳۳۶ نفر) می باشند . حجم نمونه ۳۷۵ نفر شد که ۱۹۰ نفر دانش آموز پسر و ۱۸۵ نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با   استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .

 نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها، هماهنگی ارزشهای گروهی و تایید دیگران ) با متغیر وابسته هویت اجتماعی و سه بعد آن (ملی ، دینی، خانوادگی) رابطه معنا دار مثبت وجود داشت . یعنی با افزایش متغیرهای مستقل متغیر وابسته هم افزایش می یابد .  و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت . ولی با بعد ملی رابطه معنا دار و معکوس و با بعد خانوادگی رابطه معنادار و مثبت وجود داشت . یعنی هر چه پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین بالاتر باشد ، هویت ملی آنان ضعیف تر و هویت خانوادگی آنها ، قوی تر می شود . بین متغیر جنس با هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود نداشت ولی با بعد دینی رابطه معنا دار وجود داشت . بدین معنا که : دختران هویت دینی قوی تری نسبت به پسران داشتند  .

 


دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 135

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392

فهرست مطالب

 

عناوین                                                                                              صفحه

چکیده                                                                                                            ۱

فصل اول

۱-۱            مقدمه                                                                                                   ۲

۱-۲           مهاجرت کمک به جریان توسعه یا سدی در مقابل آن                                      ۲

۱-۳           بیان مسأله                                                                             ۴

۱-۴    مروری بر تأثیرات برنامه های عمرانی (۱۳۵۶-۱۳۲۷) در روند مهارجت روستائیان
به شهرها                                                                              ۶

۱-۴-۱ برنامه اول عمران (۱۳۴۵-۱۳۲۷)                                                                     ۷

۱-۴-۲ برنامة دوم عمرانی (۱۳۴۴-۱۳۳۱)                                                                             ۷

۱-۴-۳ برنامة سوم عمرانی (۱۳۴۶-۱۳۴۲)                                                                   ۷

۱-۴-۴ برنامه چهارم عمرانی (۱۳۵۱ – ۱۳۴۷ )                                                             ۸

۱-۴-۵ برنامه پنجم عمرانی (۱۳۵۶-۱۳۵۲)                                                                  ۹

۱-۵ : اهمیت موضوع                                                                                 ۱۰

۱-۶ : دلایل انتخاب موضوع                                                                 ۱۲

۱-۷ : تعاریف عملیاتی                                                                               ۱۳

۱-۷-۱ : روستا                                                                                                  ۱۳

۱-۷-۲ : مهاجرت                                                                                               ۱۳

۱-۷-۳ : فعالیت های عمرانی                                                                                  ۱۴

۱-۷-۴ : فعالیت های اقتصادی                                                                                ۱۴

۱-۷-۵ : واگذاری زمین در روستا                                                                             ۱۴

۱-۸ : محدودة تحقیق                                                                                           ۱۴

۱-۸-۱ : معرفی اجمال شهرستان کرج                                                                        ۱۴

۱-۸-۲: موفقیت شهرستان کرج                                                                                ۱۴

۱-۸-۳ : توسعه و رونق اقتصادی شهرستان کرج                                                            ۱۵

۱-۸-۴ : جمعیت شهرستان کرج                                                                              ۱۶

۱-۸-۵ : وضعیت آب و هوای شهرستان کرج                                                               ۱۸

۱-۸-۶ : موقعیت ، حدود و جغرافیایی بخش اشتهارد .                                                    ۱۸

۱-۸-۷ : منابع آب بخش اشتهارد                                                                                       ۱۹

۱-۸-۸ : وضعیت آب و هوا                                                                                   ۲۰

۱-۸-۹ : اسامی روستاها بخش اشتهارد .                                                                     ۲۰

۱-۸-۱۰ : فعالیت اقتصادی روستائیان بخش اشتهارد                                                        ۲۰

۱-۹ : محدودیت های تحقیق                                                                                  ۲۱

 

فصل دوم

۲-۱ : مقدمه                                                                                   ۲۲

۲-۲ : االگوی مهاجرت روستایی در ایران                                                   ۲۲

۳-۲-۱ : مهاجرت دائمی                                                                                                 ۲۲

۳-۲-۲:  مهاجرت فصلی                                                                                       ۲۲

۲-۳ : مهاجرت از بعد مرزهای سیاسی داخلی و خارجی                                           ۲۳

۲-۴: انگیزه مهاجرت داخلی                                                                         ۲۳

۲-۵ : برخی از علل مهاجرت روستا به شهر                                                        ۲۳

۲-۵-۱ : عوامل اقتصادی                                                                                       ۲۳

۲-۵-۲ : علل اجتماعی                                                                                         ۲۴

۲-۵-۳ : علل طبیعی                                                                                            ۲۴

۲-۵-۴ : خدمات عمرانی و زیر ساخت ها                                                                   ۲۴

۲-۶ : برخی دلایل استقرار بخشی روستائیان                                                        ۲۵

۲-۶-۱ : اقتصادی                                                                                               ۲۵

۲-۶-۲ : اجتماعی و روانی                                                                                     ۲۵

۲-۷ : انواع مهاجرت از بعد مکانی                                                                            ۲۵

۲-۷-۱ : مهاجرت از روستا به شهر                                                                           ۲۶

۲-۷-۲ : مهاجرت از روستا به روستا                                                                         ۲۶

۲-۷-۳ : مهاجرت از شهر به روستا                                                                           ۲۶

۲-۸ : جایگاه امور زیربنایی در توسعه روستایی                                                    ۲۷

۲-۹ : تشکیل جهاد سازندگی و توجه به امور ها پس از انقلاب .                                 ۲۸

۲-۹-۱: وظایف و عملکرد جهاد در خصوص راه روستایی .                                              ۳۰

۲-۹-۲ : عملکرد جهاد سازندگی در خصوص آبرسانی                                                     ۳۰

۲-۹-۳ : عملکرد جهاد در خصوص برق رسانی روستاها                                                  ۳۱

۲-۱۰ : رویکرد های اساسی وزارت جهاد سازندگی                                                ۳۲

۲-۱۰-۱ : توجه به اقشار فقیر روستایی                                                                      ۳۲

۲-۱۰-۲ : توجه به زیرساخت های روستایی                                                                 ۳۲

۲-۱۰-۳ : توجه به توسعه روستایی                                                                           ۳۳

۲-۱۱ : تاریخچه و روند مهاجرت روستائیان شهرها در ایران                                      ۳۳

۲-۱۲ : ابعاد مهاجرت روستائیان به شهرها                                                  ۳۵

۲-۱۲-۱ : بعد اول                                                                                              ۳۵

۲-۱۲-۲ : بعد دوم                                                                                              ۳۶

۲-۱۳: سؤالات تحقیق                                                                        ۳۷

۲-۱۴ : مبانی نظری تحقیق                                                                   ۳۸

۲-۱۴-۱ : نظریه تفاوت ها یا نظریة جذب و دفع                                                           ۳۸

۲-۱۴-۲: نظریه دگرگونی و توسعه                                                                            ۴۰

۲-۱۴-۳ : نظریه فایده هزینه                                                                                   ۴۱

۲-۱۴-۴ : نظریة درآمد انتظاری                                                                                ۴۲

۲-۱۵ : مطالعات پیشین                                                                              ۴۴

۲-۱۵-۱ :  سابقة تحقیق در خصوص مشاغل غیر کشاورزی ، ( صنایع روستایی و مهاجرت)                   ۴۴

۲-۱۵-۲ : سابقة تحقیق در خصوص فعالیت های عمرانی و مهاجرت                                     ۴۶

۲-۱۵-۳ : زمین و مهاجرت .                                                                                  ۴۶

 

فصل سوم

۳-۱ : مقدمه                                                                                   ۴۸

۳-۲: روش تحقیق و ابزار جمع آوری اطلاعات                                                    ۴۸

۳-۳: ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                      ۴۸

۳-۴ : اعتبار و روایی اندازه گیری                                                           ۴۹

۳-۵ : روش های جمع آوری اطلاعات                                                              ۴۹

۳-۵-۱ : روش پیمایشی                                                                                                 ۴۹

۳-۵-۲ : سند پژوهی                                                                                           ۴۹

۳-۶ : جامعة آماری و جمعیت نمونه                                                                ۴۹

۳-۷ : تحلیل داده ها                                                                          ۵۰

۳-۷-۱ : جدول                                                                                                 ۵۰

۳-۷-۲ : نمودار                                                                                                 ۵۱

۳-۷-۲-۱ : نمودار برداری .                                                                                   ۵۱

 

فصل چهارم

۴-۱ : مقدمه                                                                                   ۵۲

۴-۲ : توصیف و تحلیل داده ها                                                                      ۵۲

۴-۲-۱ : شهرک صنعتی و اشتغال و مهاجرت                                                                ۵۲

۴-۲-۲ : هیأت ۷ نفره اشتغال و مهاجرت                                                                              ۸۷

۴-۲-۳ : دامداران اشتغال و مهاجرت                                                                         ۱۰۸

۴-۲-۴ : تسهیلات و امکانات روستایی و مهاجرت                                                         ۱۳۵

 

فصل پنجم

۵-۱ : نتیجه گیری                                                                            ۱۴۱

۵-۱-۱ : شهرک صنعتی ، اشتعال و مهاجرت                                                                ۱۴۱

۵-۱-۲  : هیأت ۷ نفره اشتغال و مهاجرت                                                                   ۱۴۱

۵-۱-۳ : دامداران اشتغال و مهاجرت                                                                         ۱۴۲

۵-۱-۴ : فعالیت های عمرانی و تسهیلات روستایی و مهاجرت                                           ۱۴۲

۵-۲ : پیشنهادات                                                                             ۱۴۲

۵-۲-۱ : پیشنهادات در خصوص شهرک صنعتی و مهاجرت                                               ۱۴۲

۵-۲-۲ : پیشنهادات در خصوص هیأت ۷ نفره ومهاجرت                                                  ۱۴۳

۵-۲-۳ : یشنهادات در خصوص دامداران و مهاجرت                                                       ۱۴۳

۵-۲-۴ : پیشنهادات در خصوص عمران و تسهیلات روستایی و مهاجرت                               ۱۴۴

پیوستها                                                                                                           ۱۴۵

چکیده :

پس از انقلاب اقدامات زیادی در خصوص بهبود شرایط زندگی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به عمل آمده است در این راستا فعالتیهای انجام شده توسط ادارة جهاد کشاورزی شهرستان کرج در بخش اشتهارد مد نظر قرار گرفت در این تحقیق از روش تمام شماری استفاده گردید و پس از استخراج اطلاعات از پرسشنامه ها و تدوین آنها به این نتیجه رسیدیم که فعالیتهای متنوع اثرات یکسانی بر روند مهاجرت ندارند مثلاً شهرک صنعتی کوثر به مهاجرت پذیری برخی روستاهای اشتهارد کمک کرده است اقدامات هیأت هفت نفره مانع مهاجرت روستائیانی شده است که زمین دریافت کرده اند و اشتغال زائی خوبی برای افراد بی کار ایجاد کرده است . دامدارانی که مجوز بهسازی دریافت کرده بودند نیز اشتغال زائی خانوادگی خوبی را ایجاد کرده اند در ضمن با مقایسة روند مهاجرت در سالهای اخیر و طرح های اجرا شده در سه روستای این بخش این نتیجه حاصل شد که روستائی که طرح های زیادی در آن اجرا شده بود مهاجر پذیر تر بود و روستایی که طرح های کمتری در آن اجرا شده بود مهاجر فرست بود .

با محاسبة خالص مهاجرت روستاهای بخش اشتهارد با فرمول ریاضی به این نتیجه رسیدیم که در مجموع روستاهای این بخش دارای خالص مهاجرت منفی بوده ومهاجر فرست می باشند یعنی با وجود اشتغال‌زایی فعالیت های جهاد مهاجرت از روستاها ادامه یافته‌است و این فعالیت ها نتوانسته تمام روستائیان را منتفع گرداند.

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد  - تعداد صفحه: 180

موضوع : روش تحقیق,
جمعه 22 آذر 1392
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 904
    کل نظرات : 22
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 9
    تعداد اعضا : 2
  • کاربران آنلاین
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 232
    بازديد ديروز : 46
    بازديد کننده امروز : 98
    بازديد کننده ديروز : 30
    گوگل امروز : 0
    گوگل ديروز: 0
    بازديد هفته : 334
    بازديد ماه : 636
    بازديد سال : 17,213
    بازديد کلي : 152,370
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.49.212
    مرورگر : Safari 5.1
    سيستم عامل :

جدید ترین ها

محبوب ترین ها

با عضویت در خبرنامه موبایل اسکای آخرین مطالب سایت را براحتی در ایمیلتان دریافت نمایید